Thursday, 28 April 2011

tinggal memori

Assalamualaikum
disebabkan malam ni bosan tahap gile dan aku da xde kerja nak buat walaupun sebenarnya aku sepatut g study utk exam final sabtu tp............aku malas la..jap lagi nak tido baru aku g study..hihihiii 

aku dok dengar2 lagu ni teringat aku kt satu lagu yang dulu aku suka gile dgr..sebab lagu 2 
kira mcm lagu tema aku dgn first love aku..sebenarnya lagu tema ada byk..tp lagu ni paling aku ingat sekali..sbb aku yang bg lagu ni kat dye...huhuu

bila aku dgr balik lagu ni aku mesti rasa sedih..mana tak nya.komfem ingat detik2 dan saat2 manis dgn dye 2...

aihhh...jiwang + karat lak aku malam2 nih...kalau dah xde kerja ni la kerja aku..mengimbau kisah2 dulu2 kala..

tersudut termenung jauh
mengenangkan nasib kita
kita miliki separuh
berbentuk hati cinta namanya

walau kau jauh
kusentiasa menunggumu
pedihku imbas kembali memori
walau kau jauh
ku berjanjikan terus tunggu
dipisah lautan biru ku mahu kau tahu
aku kan terus menunggu

jaga benar gambarku dalam telefon bimbit mu
jangan pernah sekali kau buang
seperti cinta ini yang terbuku
akan bersemi jua
~ni lagu nya...lagu HUJAN-KU MAHU KAU TAHU

saja kasi letak wane hitam..benda da lamakan..hahaha
sbenarnya aku rindu dekat dye..nampak je aku ni cool tp dlm hati ada taman..huhu

hari tu aku trjmpe dye nye fb..3 tahun aku carik dye...bru jmpe..tu pon fb je...aku brsyukur sgt...gmnbira hati aku bila dpt tgk gambar dye...1 hari trsenyum lebar sbb dye...esoknya aku bkak lg wall dye...kali ni aku tgk gmbar dye lg...
da 3 tahun xjmpa...3 tahun jgk la aku rindu kt dye...aku xprnh lupa kt dye...doa aku sntiasa ade trselit nama dye..
aku xputus2 brdoa utk kebhgian dye...tp aku tahu sekarang ni dye da ade pngganti aku...aku trnmpak gmbar dye dgn buah hati kt fb...suasana gmbira brtukar mnjadi sdih...aku tarik nafas pnjg utk kuatkan hati...
dulu sbbkan dye la aku tahu apa erti rindu...dye seorang yg aktif sukan...selalu xda kt sekolah..susah nk jmpa.
kdg2 aku mara jgk sbb dye lebihkan sukan dari bljr..




awk....sy minta maaf...sy mara bkn sbb sy xsuka..tp sy nk tgk awk berjaya dlm hidup awk...sy taw awk lebihkan sukan sbb awk nk carik dwit utk family awk...sy minta maaf...sy xde niat nk marah2 awk....
awk tahu 3 tahun sy cari awk...sy selalu tanya member2 awk psl awk...kdg2 sampai diorang da xlarat nk jawab prsoalan sy psl awk...3 tahun juga la sy setia dgn jnji2 awk yg sy xkan lupakan awk...dlm 3 tahun 2 mmg la sy ada cple dgn org lain tp diorg xsama mcm awk..
sy phm knpa dlu awk pindah sekolah tanpa bgthu sy..awk malu dgn sy kan...awk dpt tahu sy dpt masuk kelas pertama yg ramai budak2 susah nk dpt masuk...awk ada ckp kt sy yg awk malu dgn sy sbb awk xpandai..tp....sy xprnah kisah dgn semua 2..lepas awk pindah 2 sy selalu duduk sorg2 kt kelas..kalau x dulu awk mesti akan duduk sebelah sy temankan sy...jln dgn sy...makan dgn sy...bila awk pindah 2 sy da xtahu nk buat apa....sy isi masa sy dgn study....setiap kali sy rindu awk sy akn study..2 je cara utk kurangkan rindu sy kt awk...
sy dpt top ten student kt sekolah...sy dpt anugerah pengetua...masa sy ambik sijil dari pengetua sy nk sgt awk ada sekali masa 2..tp awk kan da pindah..mesti awk xtahu kan..
lepas dari 2 kita putus...mmg sy yg minta putus sbb sy tahu dari apa yg awk ckp awk nk sy yg putuskan awk...awk ckp ada budak sekolah baru awk 2 mintk cple dgn awk...awk tnya sy nk trima dye ke x...kalau awk syg sy masa 2 mesti awk xtnya sy soalan mcm 2..n awk akan straight xterima budak 2...tp awk tanya sy mcm 2 mcm awk suka sgt budak 2...dari situ sy tahu yg awk sbnrnya nk putus dgn sy...mlm 2 sy xboleh tidur...sy nangis teruk sgt...awk tahu esoknya 2 ada majlis perkahwinan abg sy...pagi tu mate sy bengkak...sy xnk pergi majlis 2..tp dye 2 kan abg sy...mesti kena ada jgk kt situ..walaupun xsampai setahun kita cple tp kenangan awk 2 sentiasa brsama sy...setiap apa yg sy buat mesti teringat kt awk...sy main hujan dgn awk...jln sama2 dgn awk...borak sama2 dgn awk...
awk ingat x..awk pernah suruh sy janji dekat awk yg xkan tinggalkan awk...awk taw...sy xpernah tinggalkan awk...sepnjang 3 tahun ni semua barang2 yg awk bg sy sentiasa bwk kt mana2... 
kwn2 sy selalu cakap dgn sy..''ko ingat kt dye tp ada dye ingat kt ko??''
setiap kali soalan 2 yg keluar dari mulut diorang sy hanya mmpu trsenyum dan diam...
sy tahu awk da bahagia skng...sy tumpang gembira dgn kebahagiaan awk 2...maafkan sy sbb xmampu mmbahagiakan awk....sy tahu sy ni garang..kuat mara..kuat cemburu...sbb sy xpernah ada org lain selain awk masa 2...sy xnk khilangan awk..sy jgk tahu yg selama awk cple dgn sy awk suka kwn baik sy sendri...awk pernah mintk cple dgn dye masa awk cple dgn sy...sy tahu semua cerita psl awk...tp sy diam kan je..sy xnk tuduh awk....sbb sy sygkan awk..
tp akhirnya kita putus jgk...susah senang semuanya dgn awk...sbb awk sy xbercakap dgn ayh sy 3 hari..sbb awk sy bergaduh adik beradik...sbb awk mak sy marah sy...sbb awk jgk sy selalu menangis mlm2...
tp sy xpernah rasa menyesal cple dgn awk....awk je yg mampu buat sy trsenyum masa 2..



tamat sudah penantian selama ni...3 tahun tggu dye...tgk dye bhgia disamping org yg dye syg da cukup buat aku gembira walaupun hati ni sedih...aku kena trima seadanya...
sekarang aku blajar untk memaafkan dan melupakan...sbnrnya selama 3 tahun tu aku cuba utk melupakan dye..tp smpai skng masih sama mcm dlu2 jgk...
aku kena terima semua hakikat..terima realiti kehidupan ni...
Allah itu sentiasa berikan yg terbaik untuk hambaNya~~~
~sekian~

Tuesday, 26 April 2011

kerana mulut

melampau tak kalau aku cakap kat dye: 
i love u.i miss u.i need u.
hmmmmmmmm....tentu dye da benci aku nye...aku syg dye..kalau la dye tahu semua 2..
takot nak cakap kat dye..nanti dye mesti cakap: xcukop2 lagi ke sakitkan hati sy ni...
hmmmmmmm...terasa down sangat...
bodohnye aku ni...apa da aku buat ni.....aku xley nak f0kus study da ni...
bodoh...bodoh...bodoh....2 la diri aku yang sebenar...xhabis2 buat masalah...bodoh sangat..
hmmmmmmmmm...aku rindu sangat nak dengar suara dye...tengok muka dye...tengok dye senyum...kalau tengok dye senyum boleh cair la...
rindu sangat kat dye.....tapi.............disebabkan kebodohan diri sendiri semua 2 dah xde...hilang macam 2 je...
hmmmmmmmmmmmmm......apa aku nak buat ni........cakap jelah sorang2 dalam bilik ni...rasanya dinding ni pon dah muak dengar aku cakap dengan dye...pape pon terime kasih la dinding..kalau kau xde dengan siapa la aku nak cakap malam2 ni...
really2 need u...tapi.......
really2 miss u....tapi......
really2 love u.....tapi.....



tapi.......tentu dye da xpercaya lagi dengan aku ni....hmmmmmmmm.....
2 la orang tua2 cakap..sebabkan mulut badan binasa...haaaaa......kan da xley study...kerja asyik tido...bangun termenung...pastu makan...lepas makan sambung tido...aishhh..melingkup la final aku ni...punah harapan la macam ni...padan dengan muka diri sendiri.....buat jahat lg......tapi.........
aku cakap je nak main2...tapi aku betul2 syg dye...macam mana 2???
down~~down~~down~~down~~
aarrggggghhhh............syg.syg.syg.syg.syg...dye sangat2....
entah apa la dye tengah buat sekarang....nampak dye on9...takot nak tegur...dye mesti xlayan aku nya..
hmmm.....awak syg awak sangat2...
semua 2 dah terlambat kalau nak cakap pon...dye dah benci aku....hmmmmmmmm...............






Monday, 25 April 2011

mulai saat n detik ni aku nak menulis je..nak kurangkan brcakap n hanya brcakap benda yang perlu je....
hmmmmmmmmmm..mlm ni sdih gila kot...xda kot da..mmg aku sedih sangat2...aku ingat pelangi da muncul dalam hidup aku tapi sebenarnya hujan turun makin lebat..banyaknya dugaan aku hadapi untuk sem ni...macam2 yg trjadi...semua ni buat aku rasa nak putus asa je..


hidup ni mcm kite makan ubat...pahit2 mcm mana pon ubat 2 kita kena telan jgk...hasilnya nanti kita sihat...mcm kehidupan ni..mmg mula2 kita akan hadapi mcm2 dugaan..tp masa depannya tentu lebih baik dari sekarang...hmmmmmmmmmmm..semua ada hikmahnya..

ya Allah..Kau uji lagi aku dengan dugaan yg serupa..sepatutnya aku rasa benda ni mudah aku hadapi sebab da byk kali diuji begini...tp..hati aku ini begitu lemah ya Allah..Kau bantulah hamba Mu ini ya Allah...tabahkan la hati ku dan kuatkan la keimanan ku...sesungguhnya Kau Maha Besar lagi Maha Bijaksana....Aminn...

sayu je hati malam ni..mengenangkan mcm2 benda yg da aku buat....kepala pning sampai xboleh nk tidur..hmmmmmmmm......kalau mlm ni mlm yang trakhir untk aku...aku redha ya Allah...segala ketentuan Mu adalah jalan yang terbaik untk ku.....

Sunday, 24 April 2011

asl aku bley ade blog ni??

ni sume brpunca dari tkanan jiwa..hahahaha (gelak setan)
xla...sbb aku da mule suke mnulis.aku xrmai kwn..so...kdg2 aku xtaw aku nk brckp dgn sape..jd aku pkr2 bek aku mnulis je...sblom wujudnye blog ni da byk krtas mnjd mgsa aku..sume kne conteng...conteng sana.conteng sini...hehehe (bunyi mcm syok je) tp....abs la gak dwit aku nk beli krts baru sbb nk wt tutorial da xde krtas..huhuhuuu




hmmm.....sblom ni aku da gak tulis diari..tp aku tkot kang kalo aku tulis dlm 2 ade lak org bace..so...aku buat blog ni...sume org bley bace...bace2! jgn xbace!!
haaaaaaa...xde la aku ni nk brahsia2 kan..kang kate aku ni mngata diorg lak...o0ppsss...xea...NO!! NO!! xde mngumpat2 disini...dose taw...Allah xsuke org mcm 2..huhuhuu




skng ni tgh exam final...org len dok sibuk2 study aku lak dok mnaip dpan lptop ni...heheeee.
ye3...aku study la lps ni...=.='' 
mak aku slalu pesan kt aku...(xde la slalu pon sbnrnye)...''kita study ke..wt keje ke..xksh la wt pape pon kita kena buat dlm keadaan gembira..nnti bru la sume bnde yg kita buat 2 kita rse mudah je....hati pon tenang''...aku slalu ingt 2..sbb 2 aku ni suke snyum..(yekeee??)..xserius....kcau org...(ehhh..2 xtrmsok list)..heheee :D
so.....happy2 la slalu yeee.....



sape bdk kecik??

hmmm~~ kecik ea?? xde la kechik pon..aku bkn la bdk kecik/bdk skola/bdk praskola or seangkatn dgnnyee..huhuhuuu..aku nye saiz je yg kecik tp umo da teettttt...oppss...rhsia ye..heheee...aku da msok u da pon..tp org slalu ckp aku ni mcm bdk skola je..tp pling xley blaa bile lecturer tgur aku..


huhuhuuu...amir khan yg hensem~~:)


lecturer: awk ni dari mne ni??
bdk kcik: hmmm~~sy dari sana nk ke sana la...heheee...sy nk jmpe miss.
lecturer: awk ni umo brpe??
bdk kcik: ** taon la...
lecturer: laaa...da ** taun rupenyee...sy ingtkan awk bdk drjah 3 td...hahahaha..(ckp smbil gelak machoo)
bdk kcik: hmmm~~heheeee (aku pura2 ok smbil snyum xikhlas)

~hampeh + hampe~

lps dari brtmbung dgn lecturer 2 muke aku mcm xpuas hati je...aishhhh...rosak mo0d aku la...bikin potong je lectrer ni....aku try tnye mmber aku..diorg nmpk aku ni kcik sgt ke?? dgn slambe nyee diorg ckp ''aah''...aku tnye lg...diorg ni nmpk aku ade mcm bdk skola rndah ke skola mnengah?? pe lg diorg jwb ''skola rndah''...sggh hampe btol aku dgn jwpn diorg ni...xsupport mmber lgsg....mmber aku lg sorg ni ade ckp kt aku~~

mmber: bil..(ni pgglan aku kt u)..ko 2 mmg kcik pon...nk kate mcm bdk skola mnengah xde lgsg...sbb bdk2 skola mnengah pon lg besa dri ko...
bdk kcik: yela2....aku phm....(ayt nk taching je) huhuhuuu


aku dgn kecewa n hampenyee blaa dari situ g mkn...yela..mne taw kot2 aku ley besa lg ke kalo mkn byk2...heheheheeeee
ni la aku..hahaha!! ~peace~